Co jeść, żeby schudnąć?

Czy dieta odchudzająca może się dobrze kojarzyć? Od razu na myśl przychodzi katorga i wyrzeczenia, w końcu odchudzanie nie jest łatwe, a odpowiednia dieta to aż 80% sukcesu, pozostałe 20% to codzienna aktywność fizyczna. Jeśli chcesz cieszyć się piękną figurą oraz zdrowiem musisz umiejętnie połączyć te dwa aspekty. Co jednak jeść aby stracić na wadze? Przede wszystkim należy jeść produkty bogate w witaminy i enzymy, gdyż są one niezbędne do prawidłowego procesu spalania tłuszczów i węglowodanów. Jeśli witamin Ci zabraknie, może być Ci ciężko zredukować masę ciała.

Jakie produkty wybierać?

Jeśli chcesz szybko pozbyć się zbędnych kilogramów, do jadłospisu trzeba przede wszystkim dopisać białko, które pozwala na większe zużycie energii przez organizm, oraz sprawia, że dostarcza się mniej kalorii z pożywienia. W diecie odchudzającej nie może zabraknąć też błonnika i tłuszczów. Dokładnie, dobrze przeczytałaś/przeczytałeś, tłuszcze, ale te zdrowe, wbrew powszechniej opinii pomagają stracić na wadze. Trzeba też dużo pić, gdyż nawodniony organizm nie odczuwa tak bardzo głodu i dodatkowo nie ma takiej ochoty na zachcianki. Pić wodę należy jednak regularnie. Jeśli wypijemy dużą ilość wody naraz nie nawodnimy odpowiednio naszego organizmu.

Oto lista rzeczy, które trzeba jeść aby schudnąć:

  • Mięso i nabiał – zawarte w żywności białko jest kluczowym składnikiem pokarmowym ułatwiającym odchudzanie, po pierwsze dlatego, że ma złożoną budowę i jest długo trawione, a im dłużej żywność jest rozkładana, tym wolniej opuszcza żołądek i daje uczucie sytości nawet kilka godzin po posiłku. Pokarm bogaty w białko zwiększa też wydatki energetyczne organizmu, a to powoduje, że procesy metaboliczne zachodzą szybciej. Organizm zużywa też więcej kalorii na trawienie pokarmów białkowych niż pokarmów węglowodanowych i tłuszczu, dodatkowo jedzenie większej ilości białka powoduje też redukcję wieczornego podjadania. Produkty bogate w białko to chude mięso z kurczaka, indyka, wołowiny, wieprzowiny, do tego ryby, jajka, twaróg, serek wiejski.
  • Nasiona roślin strączkowych – zawierają połączenie dwóch ważnych składników, błonnika i białka, które wspomagają utratę nadmiernej masy ciała. Przykładowe produkty to: fasola, soczewica, groch, ciecierzyca.
  • Warzywa – kolejny niezwykle ważny produkt w diecie każdego człowieka, ze względu na ilość zawartych witamin, składników mineralnych i przeciwutleniaczy. Warzywa są też produktami o bardzo niskiej gęstości kalorycznej, czyli jedząc duże ich ilości, zjadamy mało kalorii, co ma duże znaczenie dla osób odchudzających się. Warzywa składają się z błonnika i wody, a to połączenie sprawia, że po zjedzeniu, błonnik pęcznieje w żołądku i wypełnia go więc w konsekwencji zjada się mniej. Polecane produkty to: karczoch, botwinka, zielony groszek, marchewka, brokuł, brukselka, kapusta, kalafior, szparagi, seler naciowy.
  • Owoce – nie będą najlepszym wyborem dla osoby chcącej się odchudzać. Zawierają dużo prostych cukrów, więc nie można ich bezkarnie jeść, co nie znaczy że w ogóle nie należy ich spożywać. Optymalna będzie jedna porcja w ciągu dnia. Owocami, które są najbardziej sycące, są te jagodowe, gdyż zawierają 2 lub 3 razy więcej błonnika niż inne owoce, więc tłumią głód na dłużej oraz spowalniają wchłanianie cukru do krwi. Polecane produkty to: maliny, jeżyny, truskawki, wiśnie, żurawina, borówki i grejpfruty.
  • Zdrowe tłuszcze – dostarczają potrzebnych kalorii i zapewniają uczucie sytości, jednocześnie nie zmieniają się w tkankę tłuszczową – w przeciwieństwie do cukrów pochodzących z węglowodanów, które przy diecie odchudzającej należy ograniczać. Zupełny brak tłuszczów w diecie nie jest korzystny ze względu na ciągłe uczucie głodu. Polecane produkty to: oliwa z oliwek, olej kokosowy, olej lniany, masło, orzechy, pestki, awokado i tłuste ryby morskie.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here