Dieta po ciąży – czyli jak schudnąć po ciąży

Autor

Kategorie

Udostępnij

Gdy jesteś w ciąży, przeżywasz jeden z najważniejszych okresów w swoim życiu, ale zaraz po nim obawiasz się jak teraz zrzucić zbędne kilogramy i wrócić do formy jednocześnie nie zaniedbując dziecka bo przecież karmisz piersią. Podstawą jest odpowiednia dieta, jak więc należy się po porodzie odżywiać? Przede wszystkim dieta po ciąży powinna być równie zdrowa, co ta w trakcie ciąży, szczególnie kiedy karmisz piersią. Najważniejszą rzeczą jest dostarczenie organizmowi potrzebnych składników, nawet jeśli swojego malucha karmisz mlekiem modyfikowanym, to ze względu na czas rekonwalescencji oraz wysiłek związany z opieką nad dzieckiem, dieta powinna obfitować w składniki odżywcze.

Cierpliwość to pierwszy krok na drodze powrotu do formy po ciąży

Pamiętaj, że odchudzanie po ciąży wymaga przede wszystkim cierpliwości, bo nic nie przychodzi od razu, a zrzucenie kilogramów po ciąży to proces złożony. Są kobiety, które szybciej wracają do formy, ale są też takie, które potrzebują na to więcej czasu, dlatego ten czas trzeba sobie dać. Po porodzie, pierwsze sześć tygodni to czas gdy macica się obkurcza się, ale najważniejsze jest aby robić wszystko zgodnie z własnym organizmem bo dieta powinna być bardzo rozsądna, bo oprócz chęci schudnięcia, trzeba też odbudować siły po ciężkim okresie. Utrata od 0,5 kg do 1 kg tygodniowo to idealne proporcje. W trakcie ciąży, kobiety zwykle przybierają od 8 kg do 15 kg, a dojście do wagi sprzed ciąży powinno zająć maksymalnie od 8 miesięcy do roku, choć w pierwszych 6 miesiącach po porodzie najłatwiej jest zrzucić niechciane kilogramy, ponieważ organizm jest nastawiony na odchudzanie zupełnie naturalnie, później nie będzie już tak łatwo.

Jak powinna wyglądać dieta po ciąży?

Podstawowym budulcem ciała jest pełnowartościowe białko. Zawarte w chudym mięsie, rybach, jajkach i nabiale białko, pomaga odbudować siły po zmęczonym organizmie młodej mamy. Bardzo ważnymi składnikami w diecie po ciąży są kefiry, jogurty, twarogi oraz mleko. Najlepiej wybierać raczej te naturalne czyli bez zbędnych dodatków.

Węglowodany złożone są idealnym produktem w trakcie diety występującej po ciąży, bo przecież same węglowodany to bardzo ważny składnik w diecie każdego człowieka. Dlaczego więc lepiej postawić na węglowodany złożone? Dlatego, że nie tylko dają poczucie sytości na dłużej, ale także dlatego że regulują procesy trawienne, zapobiegają zaparciom i zawierają cenny błonnik.

Warzywa najlepiej spożywać w formie surowej, ponieważ wtedy wszystkie cenne właściwości odżywcze, takie jak witaminy, sole mineralne i spora ilość błonnika pokarmowego zostają zachowane. Jeśli nie jesteśmy w stanie jeść warzyw surowych, to jedzmy tylko lekko obgotowane. Dobrym wyborem będzie np. zielony groszek, który obfituje w witaminy z grupy B, C, K oraz cynk, magnez, miedź, potas, sód i żelazo jest bardzo dobrym wyborem. Marchewka, buraki, seler czy pietruszka to kolejne produkty, które warto spożywać po ciąży.

W diecie młodych mam owoce są niezwykle istotne, zawierają one bardzo dużą dawkę witamin, które nie tylko wzmacniają organizm, ale uzupełniają wszelkie niedobory. Nikogo nie trzeba też przekonywać, że owoce są smaczne, a ich właściwości są idealnym urozmaiceniem jadłospisu. Polecam spożywanie brzoskwiń, bananów czy jabłek.

Jedną z najważniejszych rzeczy jest nawadnianie organizmu, a do tego najlepiej nadaje się woda niegazowana w ilości około 2-2,5 litra dziennie. Można też pić różnego rodzaju herbaty np. ziołowe czy owocowe oraz świeże soki. Dzięki nawodnionemu organizmowi znacznie lepiej się poczujesz, a organizm będzie funkcjonował jak najbardziej prawidłowo.

Ryby morskie takie jak łosoś, śledź czy tuńczyk dają nam całą masę fosforu i wapnia. W rybach znajdziemy też istotne dla funkcjonowania układu nerwowego oraz wzmocnienia systemu odpornościowego kwasy omega. Yby obfitują też w witaminę D.

Jak planować posiłki po ciąży?

Regularność i organizacja jest niezwykle istotna w dbaniu o zdrową dietę. Dziennie młoda mama powinna zjadać około pięciu mniejszych posiłków w regularnych odstępnych czasu. Tkanka tłuszczowa będzie się szybciej spalać, gdy energia z pożywienia będzie dobrze rozłożona. Najważniejszą kwestią jest to aby nie dopuszczać do stanu, w którym młoda mama będzie czuć się słabo z powodu braku posiłków.

Autor

Udostępnij

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here