Dieta redukcyjna czyli jaka?

Autor

Kategorie

Udostępnij

Chcesz schudnąć, ale nie wiesz jak? Szukasz złotego środa? Idealnej diety?
W takim razie na pewno słyszałeś/słyszałaś o diecie redukcyjnej. Jest ona ukierunkowana nie tylko na pozbycie się zbędnej tkanki tłuszczowej, ale również na poprawę ogólnego stanu zdrowia oraz uwydatnienie mięśni dla osób trenujących na siłowni. Jest to możliwe dzięki posiłkom, które mają o kilkaset kalorii mniej niż „standardowe” jedzenie. Czy jest to więc mordercza głodówka? Postaram się rozwiać wątpliwości.

Dieta redukcyjna – co to jest?

Dieta redukcyjna składa się z kilku różnych zasad żywieniowych, co dla wielu osób jest okresem wyrzeczeń i wyzwań. Cel jest jednak jeden i najważniejszy – zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej w naszym organizmie, co przełoży się na poprawę zdrowia i często uwydatnienie mięśni. Zastosowań w diecie redukcyjnej należy szukać nie tylko u osób ćwiczących, ale również jest ona stosowana w leczeniu osób ze sporą nadwagą lub otyłością.

Na co zwrócić uwagę przy diecie redukcyjnej?

Bilans energetyczny w przypadku redukcji jest bardzo ważny, gdyż odpowiednie dostarczanie niezbędnej ilości składników odżywczych pozwala na kontrolę naszej wagi, dlatego przydaje się w takim wypadku liczenie kalorii. Systematyczność to kolejna niezwykle ważna kwestia przy diecie redukcyjnej, ale tym jeszcze wspomnę.

Najważniejsze aspekty diety redukcyjnej to:

  • obliczenie indywidualnego zapotrzebowania kalorycznego,
  • zredukowanie ilości spożywanych dziennie kalorii,
  • regularne planowanie posiłków i unikanie podjadania.

Jak się stosować do zasad diety redukcyjnej?

Niezwykle ważną kwestią w diecie redukcyjnej jest to, aby zawierała ona odpowiednie ilości zbilansowanej diety. Zapotrzebowania kaloryczne jest indywidualną sprawą, dlatego w zdecydowanej większości przypadków, swój plan dietetyczny warto skonsultować z specjalistami, jak dietetyk czy trener personalny.

Bardzo ważną kwestią jest również zwrócenie uwagi na to, aby dieta zawierała odpowiednie składniki odżywcze:

  • witaminy,
  • białka,
  • węglowodany,
  • tłuszcze,
  • oraz ważne minerały, jak m.in. potas, magnez, wapń czy żelazo.

Systematyczność czyli regularne posiłki to podstawa

W przypadku diet odchudzających czy redukcyjnych, podstawową zasadą są regularne posiłki spożywane w ciągu dnia. Taki optymalny i dobrze zorganizowany jadłospis uchroni nas przed skutkami odkładającej się tkanki tłuszczowej oraz zanikania tkanki mięśniowej. Posiłki powinniśmy spożywać od 4 do 6 razy dziennie, w odstępach około 3-4 godzin, przy tym należy oczywiście pilnować określonych granic kalorycznych, gdyż pojedynczy posiłek nie powinien być zbyt obfity, należy także unikać podjadania między posiłkami. Odżywianie się w takim stylu pozytywnie wpłynie na szybszą utratę zbędnych kilogramów, dzięki pobudzonemu metabolizmowi.

Autor

Udostępnij

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here